سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام کولر گازی؟

اگر می‌خواهید از خنکی مطبوع و دلچسب کولر گازی و اسپلیت برای خنک کردن فضای مورد نظر خود استفاده نمایید و دقیقاً نمی‌دانید بهتر است از چه نوع کولر گازی، با چه ظرفیت، برند، قیمت و مشخصاتی استفاده کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به همه سوالات شما در این موارد  تهویه مطبوع پاسخ دهیم. 

 

به طور کلی؛ تمامی کولرهای گازی و اسپلیت‌ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می‌کنند. در کولرهای گازی یا اسپلیت یونیت‌ها، ابتدا مایع مبرد در کندانسور (بخش بیرونی کولر گازی یا پنل بیرونی اسپلیت ها) خنک می‌شود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل شده و از آنجا به صورت گاز مبرّد برای جذب گرمای محیط، وارد کویل پنل داخلی می‌گردد. هوای داخل نیز، پس از عبور از میان کویل‌های پنل داخلی (اواپراتور)، تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین می‌گردد.

اینورتر و میزان اهمیت آن در اسپلیت

اینورتر نوعی برد الکترونیکی نصب شده روی کمپرسور بوده که تنظیم کننده و کنترل کننده قدرت و دور موتور کولر گازی می باشد. با علامت اختصاری VFD شناخته شده و جریان جریان متناوب را به مستقیم تبدیل می نماید. امروزه از اینورتر در دستگاه هایی از قبیل پمپ آب کشاورزی، آسانسور، کارخانه جات صنعتی، خط تولید، کامپیوتر و سیستم های سرمایش و گرمایش استفاده می شود. عملکرد اینورتر در اسپلیت به این صورت است که در هنگام رسیدن دمای محیط به دمای تنظیم شده کولر گازی دیواری یا ایستاده، دور موتور یا سرعت گردش آن کاهش می باید در این حالت موتور احتیاجی به روشن شدن مجدد ندارد و مصرف برق پایین می آید در صورتی که در موتورهای غیر اینورتر بعد از رسیدن به دمای مطلوب موتور خاموش شده و روشن شدن دوباره موتور مصرف برق را افزایش می دهد.

 

شاید قبل این که بیایم و درباره نصب و تعمیر کولر گازی و اسپلیت سوال بپرسیم، باید بپرسیم که چی بخریم؟
الان که همه برند ها گناوه ای و بانه ای شده و بی کیفیت و بدون گارانتی هست، چی بخریم؟
مثلا کولر گازی وستن ایر یا کولر گازی گرین، از جمله دستگاه هایی هستن که 5 سال گارانتی تعویض کمپرسور و 2 سال گارانتی کلیه قطعات دارن و نصب رایگان دارن. این گارانتی شرکتیه و معتبره.
از اون طرف هم کولر گازی جی پلاس که محصول جدید شرکت گلدیرانه و به جای ال جی وارد بازار شده.

 

 

همچنین اگه سیستم داکت اسپلیت مد نظرمون باشه هم میتونیم از داکت اسپلیت وستن ایر یا داکت اسپلیت گرین استفاده کنیم. این داکت اسپلیت ها هم مثل کولر گازی ها گارانتی 5 سال گارانتی کامل کمپرسور و 2 سال ضمانت کلیه قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.